Cees de Jong vil træde tilbage som adm. direktør for Chr.Hansen Holding A/S

新闻稿 | Nov 28. 2017 08:08 GMT

Chr.Hansens administrerende direktør Cees de Jong har meddelt selskabet, at han efter at have fungeret som administrerende direktør i næsten fem år, ønsker at forfølge en karriere som bestyrelsesmedlem uden for Chr.Hansen.

Selskabet har indledt en proces for at finde en afløser, men indtil da vil Cees de Jong fortsætte som administrerende direktør for Chr.Hansen.

Ole Andersen, formand for bestyrelsen i Chr.Hansen Holding A/S, udtaler: ”Cees har gjort et fantastisk stykke arbejde for Chr.Hansen og aktionærer, medarbejdere og andre interessenter.Sammen med direktionen har Cees ledet virksomheden og leveret resultater i overensstemmelse med vores finansielle målsætning.Han har bidraget til at udvikle en ambitiøs strategi og været drivkraften bag vores initiativer i nye vækstområder.Når Cees de Jong forlader Chr.Hansen, vil det være en langt stærkere virksomhed, end da han tiltrådte, og med spændende fremtidsperspektiver.Jeg ser derfor frem til at finde og udpege en ny administrerende direktør for Chr.Hansen blandt de meget stærke kandidater, der utvivlsomt vil være til denne attraktive stilling.”

Cees de Jong udtaler:“Chr.Hansen har et unikt kompetencegrundlag og udsigt til stærk vækst, og det er, og har været, et stort privilegium at stå i spidsen for forretningen siden 2013.Virksomheden og dens medarbejdere har skabt fremragende resultater og opfylder fortsat målene i Nature’s no. 1-strategien, der fokuserer på at gøre Chr.Hansen til en ægte global virksomhed inden for mikrobielle løsninger.Selv om jeg nu vælger at forfølge en anden karriere, vil jeg fortsat være fuldt engageret i min rolle som administrerende direktør for Chr.Hansen, indtil min afløser er på plads.”

科 汉森是一家全球性且具备差异化的生物科技公司,为食品行业、营养行业、制药行业和畜牧业开发天然原料的解决方案。 在科 汉森,我们拥有独特的优势,可通过微生物解决方案推动积极的变革。 在过去超过145年的时间里,我们致力于实现可持续的农业、更清洁的标签以及让全世界更多的人过上更健康的生活。 我们的微生物和发酵技术平台拥有改变规则的潜力,库存广泛且价值重大,包括约40,000种微生物菌株。 除了适应客户需求和全球趋势外,我们还将挖掘释放有益菌的力量,以应对食物浪费、全球健康以及抗生素和杀虫剂滥用等全球挑战。 作为全世界最具可持续性的生物技术公司,我们每天影响超过10亿人的生活。 受我们的创新传统与对前沿科学的求知驱动,公司宗旨“To grow a better world. Naturally.”体现在我们的所有工作中。

共享