Imprimir Compartilhe

Jørgen Erichsen, Executive Vice President, Natural Colors Division, to leave Chr. Hansen Holding A/S

Press ReleaseFeb 02. 2018 15:11 GMT

Jørgen Erichsen, Executive Vice President of the Natural Colors Division, will leave the position as Executive Vice President effective today, 2 February 2018. Jørgen Erichsen has been with the company since July 2015.

“Since Jørgen started in Chr. Hansen two and a half years ago, the Natural Colors Division has delivered strong financial results and has been transformed into an independent division with a fully integrated value chain. However, during the last year it has become evident that it has not been possible to bridge different views on leadership style, and it has therefore not been possible to secure the strong cultural fit which is a vital part of Chr. Hansen’s success. We have therefore mutually agreed that Jørgen will leave Chr. Hansen. I would like to thank Jørgen for his efforts and wish him all the best in his future career,” says CEO, Cees de Jong.

The Natural Colors Division is strongly positioned in the attractive market for natural solutions to the food industry. A process has been initiated to find a replacement to ensure that Chr. Hansen continues to capture the growth potential in this market.

A Chr. Hansen é uma empresa global de biociência, que desenvolve soluções com ingredientes naturais para as indústrias alimentícia, nutricional, farmacêutica e agrícola. Os produtos incluem culturas, enzimas, probióticos e corantes naturais, e todas as soluções baseiam-se em sólidas competências em pesquisa e desenvolvimento, além de significativos investimentos em tecnologia. A receita para o ano fiscal 2015/16 foi de 949 milhões de euros. A empresa tem mais de 2.800 funcionários em 30 países, e centros principais de produção na Dinamarca, França, EUA e Alemanha. A Chr. Hansen foi fundada em 1874 e está listada na Nasdaq Copenhague.

O que você procura?

Selecione o seu idioma de preferência