Jørgen Erichsen, Executive Vice President, Natural Colors Division, to leave Chr. Hansen Holding A/S

Press Release | Feb 02. 2018 15:11 GMT

Jørgen Erichsen, Executive Vice President of the Natural Colors Division, will leave the position as Executive Vice President effective today, 2 February 2018. Jørgen Erichsen has been with the company since July 2015.

“Since Jørgen started in Chr. Hansen two and a half years ago, the Natural Colors Division has delivered strong financial results and has been transformed into an independent division with a fully integrated value chain. However, during the last year it has become evident that it has not been possible to bridge different views on leadership style, and it has therefore not been possible to secure the strong cultural fit which is a vital part of Chr. Hansen’s success. We have therefore mutually agreed that Jørgen will leave Chr. Hansen. I would like to thank Jørgen for his efforts and wish him all the best in his future career,” says CEO, Cees de Jong.

The Natural Colors Division is strongly positioned in the attractive market for natural solutions to the food industry. A process has been initiated to find a replacement to ensure that Chr. Hansen continues to capture the growth potential in this market.

A Chr. Hansen é uma empresa de biociência global e diferenciada, que desenvolve soluções com ingredientes naturais para as indústrias alimentícia, nutricional, farmacêutica e agrícola. Na Chr. Hansen, estamos em uma posição privilegiada para impulsionar mudanças positivas por meio de nossas soluções microbianas. Há mais de 145 anos, nós trabalhamos para possibilitar uma agricultura sustentável, uma melhor alimentação e uma vida mais saudável para mais pessoas em todo o mundo. Nossas plataformas de tecnologia microbiana e de fermentação, que incluem nossa ampla e relevante coleção de cerca de 40 mil cepas microbianas, têm um potencial revolucionário. Atendendo às necessidades dos clientes e às tendências globais, nós continuamos a desbloquear o poder das bactérias boas para responder aos desafios globais, como o desperdício de alimentos, a saúde global e o uso excessivo de pesticidas e antibióticos. Como a empresa de biotecnologia mais sustentável do mundo, nós tocamos a vida de mais de 1 bilhão de pessoas todos os dias. Impulsionados por nosso legado de inovação e curiosidade pela ciência pioneira, nosso objetivo “To grow a better world. Naturally.” está no centro de tudo que fazemos.