Esse conteúdo do nosso site está disponível apenas em inglês
Imprimir Compartilhe

​Cees de Jong vil træde tilbage som adm. direktør for Chr. Hansen Holding A/S

Press ReleaseNov 28. 2017 08:08 GMT

Chr. Hansens administrerende direktør Cees de Jong har meddelt selskabet, at han efter at have fungeret som administrerende direktør i næsten fem år, ønsker at forfølge en karriere som bestyrelsesmedlem uden for Chr. Hansen.

Selskabet har indledt en proces for at finde en afløser, men indtil da vil Cees de Jong fortsætte som administrerende direktør for Chr. Hansen.

Ole Andersen, formand for bestyrelsen i Chr. Hansen Holding A/S, udtaler: ”Cees har gjort et fantastisk stykke arbejde for Chr. Hansen og aktionærer, medarbejdere og andre interessenter. Sammen med direktionen har Cees ledet virksomheden og leveret resultater i overensstemmelse med vores finansielle målsætning. Han har bidraget til at udvikle en ambitiøs strategi og været drivkraften bag vores initiativer i nye vækstområder. Når Cees de Jong forlader Chr. Hansen, vil det være en langt stærkere virksomhed, end da han tiltrådte, og med spændende fremtidsperspektiver. Jeg ser derfor frem til at finde og udpege en ny administrerende direktør for Chr. Hansen blandt de meget stærke kandidater, der utvivlsomt vil være til denne attraktive stilling.”

Cees de Jong udtaler: “Chr. Hansen har et unikt kompetencegrundlag og udsigt til stærk vækst, og det er, og har været, et stort privilegium at stå i spidsen for forretningen siden 2013. Virksomheden og dens medarbejdere har skabt fremragende resultater og opfylder fortsat målene i Nature’s no. 1-strategien, der fokuserer på at gøre Chr. Hansen til en ægte global virksomhed inden for mikrobielle løsninger. Selv om jeg nu vælger at forfølge en anden karriere, vil jeg fortsat være fuldt engageret i min rolle som administrerende direktør for Chr. Hansen, indtil min afløser er på plads.”

A Chr. Hansen é uma empresa global de biociência, que desenvolve soluções com ingredientes naturais para as indústrias alimentícia, nutricional, farmacêutica e agrícola. Os produtos incluem culturas, enzimas, probióticos e corantes naturais, e todas as soluções baseiam-se em sólidas competências em pesquisa e desenvolvimento, além de significativos investimentos em tecnologia. A receita para o ano fiscal 2015/16 foi de 949 milhões de euros. A empresa tem mais de 2.800 funcionários em 30 países, e centros principais de produção na Dinamarca, França, EUA e Alemanha. A Chr. Hansen foi fundada em 1874 e está listada na Nasdaq Copenhague.

O que você procura?

Selecione o seu idioma de preferência