Imprimir Partager

Jørgen Erichsen, Executive Vice President, Natural Colors Division, to leave Chr. Hansen Holding A/S

Press ReleaseFeb 02. 2018 15:11 GMT

Jørgen Erichsen, Executive Vice President of the Natural Colors Division, will leave the position as Executive Vice President effective today, 2 February 2018. Jørgen Erichsen has been with the company since July 2015.

“Since Jørgen started in Chr. Hansen two and a half years ago, the Natural Colors Division has delivered strong financial results and has been transformed into an independent division with a fully integrated value chain. However, during the last year it has become evident that it has not been possible to bridge different views on leadership style, and it has therefore not been possible to secure the strong cultural fit which is a vital part of Chr. Hansen’s success. We have therefore mutually agreed that Jørgen will leave Chr. Hansen. I would like to thank Jørgen for his efforts and wish him all the best in his future career,” says CEO, Cees de Jong.

The Natural Colors Division is strongly positioned in the attractive market for natural solutions to the food industry. A process has been initiated to find a replacement to ensure that Chr. Hansen continues to capture the growth potential in this market.

Chr. Hansen est une entreprise de bioscience internationale qui met au point des solutions naturelles pour les industries des secteurs alimentaire, nutritionnel, pharmaceutique et agricole. Les produits comprennent des cultures, des enzymes, des probiotiques et des colorants naturels ; toutes les solutions s'appuient sur de fortes compétences en matière de recherche et développement, doublées d'investissements significatifs en matière de technologie. Le chiffre d'affaires pour l'exercice 2015/16 est de 949 millions d'euros. La société emploie plus de 2 800 salariés motivés dans 30 pays et les unités de fabrication principales sont implantées au Danemark, en France, aux Etats-Unis et en Allemagne. Chr. Hansen a été fondée en 1874 et est cotée au Nasdaq de Copenhague.

Que recherchez-vous ?