Jørgen Erichsen, Executive Vice President, Natural Colors Division, to leave Chr. Hansen Holding A/S

Press Release | Feb 02. 2018 15:11 GMT

Jørgen Erichsen, Executive Vice President of the Natural Colors Division, will leave the position as Executive Vice President effective today, 2 February 2018. Jørgen Erichsen has been with the company since July 2015.

“Since Jørgen started in Chr. Hansen two and a half years ago, the Natural Colors Division has delivered strong financial results and has been transformed into an independent division with a fully integrated value chain. However, during the last year it has become evident that it has not been possible to bridge different views on leadership style, and it has therefore not been possible to secure the strong cultural fit which is a vital part of Chr. Hansen’s success. We have therefore mutually agreed that Jørgen will leave Chr. Hansen. I would like to thank Jørgen for his efforts and wish him all the best in his future career,” says CEO, Cees de Jong.

The Natural Colors Division is strongly positioned in the attractive market for natural solutions to the food industry. A process has been initiated to find a replacement to ensure that Chr. Hansen continues to capture the growth potential in this market.

Chr. Hansen es una empresa global y diferenciada de biociencia que desarrolla soluciones con ingredientes naturales para las industrias de alimentación y nutrición, farmacéutica y agrícola. En Chr. Hansen, nos encontramos en una posición privilegiada para impulsar el cambio positivo mediante soluciones microbianas. Desde hace más de 145 años, trabajamos para facilitar la agricultura sostenible, alimentos mejores y una vida más sana para más personas de todo el mundo. Nuestras plataformas de tecnología microbiana y fermentativa, incluida nuestra amplia colección de unas 40.000 cepas microbianas, tienen potencial para marcar un antes y un después. Al satisfacer las necesidades de los clientes y las tendencias internacionales, seguimos revelando el poder de las bacterias beneficiosas para responder a dificultades globales, como el desperdicio de alimentos, la salud en el mundo y el uso excesivo de antibióticos y plaguicidas. Como empresa de biotecnología más sostenible del mundo, llegamos a más de mil millones de personas cada día. Con el respaldo de nuestro legado de innovación y curiosidad para impulsar la ciencia, nuestro propósito de cultivar un mundo mejor naturalmente, «Grow a better world. Naturally», está en la esencia de todo lo que hacemos.