Print Share

​Cees de Jong vil træde tilbage som adm. direktør for Chr. Hansen Holding A/S

Press ReleaseNov 28. 2017 08:08 GMT

Chr. Hansens administrerende direktør Cees de Jong har meddelt selskabet, at han efter at have fungeret som administrerende direktør i næsten fem år, ønsker at forfølge en karriere som bestyrelsesmedlem uden for Chr. Hansen.

Selskabet har indledt en proces for at finde en afløser, men indtil da vil Cees de Jong fortsætte som administrerende direktør for Chr. Hansen.

Ole Andersen, formand for bestyrelsen i Chr. Hansen Holding A/S, udtaler: ”Cees har gjort et fantastisk stykke arbejde for Chr. Hansen og aktionærer, medarbejdere og andre interessenter. Sammen med direktionen har Cees ledet virksomheden og leveret resultater i overensstemmelse med vores finansielle målsætning. Han har bidraget til at udvikle en ambitiøs strategi og været drivkraften bag vores initiativer i nye vækstområder. Når Cees de Jong forlader Chr. Hansen, vil det være en langt stærkere virksomhed, end da han tiltrådte, og med spændende fremtidsperspektiver. Jeg ser derfor frem til at finde og udpege en ny administrerende direktør for Chr. Hansen blandt de meget stærke kandidater, der utvivlsomt vil være til denne attraktive stilling.”

Cees de Jong udtaler: “Chr. Hansen har et unikt kompetencegrundlag og udsigt til stærk vækst, og det er, og har været, et stort privilegium at stå i spidsen for forretningen siden 2013. Virksomheden og dens medarbejdere har skabt fremragende resultater og opfylder fortsat målene i Nature’s no. 1-strategien, der fokuserer på at gøre Chr. Hansen til en ægte global virksomhed inden for mikrobielle løsninger. Selv om jeg nu vælger at forfølge en anden karriere, vil jeg fortsat være fuldt engageret i min rolle som administrerende direktør for Chr. Hansen, indtil min afløser er på plads.”

Chr. Hansen is a leading, global bioscience company that develops natural ingredient solutions for the food, nutritional, pharmaceutical and agricultural industries. We develop and produce cultures, enzymes, probiotics and natural colors for a rich variety of foods, confectionery, beverages, dietary supplements and even animal feed and plant protection. Our product innovation is based on more than 30,000 microbial strains – we like to refer to them as ‘good bacteria’. Our solutions enable food manufacturers to produce more with less – while also reducing the use of chemicals and other synthetic additives – which make our products highly relevant in today’s world. We have been delivering value to our partners – and, ultimately, end consumers worldwide – for over 140 years. We are proud that more than one billion people consume products containing our natural ingredients every day. Revenue in the 2016/17 financial year was EUR 1,063 million. Chr. Hansen was founded in 1874 and is listed on Nasdaq Copenhagen.

What are you looking for?