Chr. Hansen to showcase latest poultry probiotics research at IPPE

Press Release | Jan 20. 2016 12:58 GMT

New research from Chr. Hansen confirms that GalliPro® Max[1] — a microbial feed additive for poultry containing Bacillus subtilis — allows producers to reduce energy content in feed, without reducing the performance of their flocks.

The studies, along with Chr. Hansen’s full range of microbial products and services for poultry, will be showcased at the International Production and Processing Expo (IPPE), to be held January 26-28, 2016 in Atlanta, Georgia, USA.

Chr. Hansen’s offerings at IPPE this year will include an exhibitor booth (Hall A, Booth 2622), an oral presentation in the International Poultry Scientific Forum (IPSF), and a special, by-invitation forum that is open to veterinarians, nutritionists and researchers.

Both the oral presentation and the forum will highlight new studies demonstrating the positive effect of GalliPro® Max microbial feed additive on digestibility and performance in broilers fed energy-reduced diets.

“At Chr. Hansen, we are committed to supporting successful and sustainable poultry production with solutions that help our customers produce more with less,” said Mickaël Rouault, Global Product Manager at Chr. Hansen.

“Feed can account for up to 70 percent of the cost of broiler production, with energy representing one of the costliest components. Our latest research shows that GalliPro® Max increases both the availability and uptake of dietary energy, on average contributing 66 kcal/kg feed[2],” he explained, noting that previous studies have shown that probiotic supplementation also increases protein and amino acid digestibility.[3]

“As a result, GalliPro® Max allows producers to maintain broiler performance on diets that are lower in energy, protein and amino acids — and consequently, lower in cost.”

The forum, “Flexible Feed Formulation with GalliPro® Max,” will be held 5-6 pm on Monday, January 25, 2016, with a cocktail reception to follow. Veterinarians, nutritionists and researchers who wish to attend may register by sending an email to uskaha@chr-hansen.com.

The oral presentation, “Effect of Bacillus subtilis (GalliPro® Max) on energy conversion of broiler chickens fed with corn-soybean meal diets at varying energy levels,” will be given on Tuesday, January 26, 2016 at 9 a.m. EST in the Metabolism & Nutrition session at IPSF. To view the abstract (T164), download the 2016 abstract book here and scroll to p. 49.

If you want more information about GalliPro® Max, please contact Mickaël Rouault, Global Product Manager, Chr. Hansen, frmiro@chr-hansen.com.

[1] GalliPro® Max is marketed as GalliPro® outside the US.

[2] Average calculated using data from four trials conducted in the US and Brazil, in which GalliPro® Max contributed between 40 and 100 kcal/kg feed.

[3] Data on file.

Chr. Hansen ist ein weltweit tätiges, breit aufgestelltes Biotechnologie-Unternehmen, das Lösungen mit natürlichen Inhaltsstoffen für die Lebensmittel-, Ernährungs-, Pharma- und Agrarindustrie entwickelt. Bei Chr. Hansen sind wir hervorragend positioniert, um positive Veränderungen durch mikrobielle Lösungen voranzutreiben. Seit über 145 Jahren setzen wir uns für eine nachhaltige Landwirtschaft, bessere Lebensmittel und ein gesünderes Leben für mehr Menschen auf der ganzen Welt ein. Unsere mikrobielle Plattform und Fermentationstechnologie, einschließlich unseres vielfältigen und beeindruckenden Bestands von rund 40.000 mikrobiellen Stämmen, besitzen bahnbrechendes Potenzial. Abgestimmt auf Kundenbedürfnisse und internationale Trends erschließen wir weiterhin die Kraft guter Bakterien, um auf weltweite Herausforderungen wie Lebensmittelverschwendung, globale Gesundheit und den übermäßigen Einsatz von Antibiotika und Pestiziden zu reagieren. Als das weltweit nachhaltigste Biotechnologie-Unternehmen berühren wir jeden Tag das Leben von mehr als 1 Milliarde Menschen. Unser Ziel „Grow a better world. Naturally“ wird angetrieben durch unsere Innovationsgeschichte, Neugierde und Pionierarbeit in der Wissenschaft und ist das Herzstück von allem, was wir tun.